D-vitamin-mangel og kræft

Kan D-vitamin-mangel igennem længere tid give kræft? Forskerne er vildt uenige. Der er adskillige canadiske og amerikanske undersøgelser, der påviser en sammenhæng mellem kræft og D-vitamin-mangel igennem længere tid. Du kan f.eks. læse her http://ing.dk/artikel/75983-ny-forskning-mangel-paa-d-vitamin-den-altoverskyggende-aarsag-til-kraeft og http://www.jerk.dk/vitaminD.htm.

En søgning på Google.dk og Google.com samt andre søgemaskiner afslører snesevis af internationale undersøgelser, der dokumenterer, at der er en sammenhæng mellem udvikling af kræft og manglen på D-vitamin. Det er tankevækkende og må mane til eftertanke hos Den Danske Sundhedsstyrelse, der holder fast i den meget lave anbefaling af daglig D-vitamin som man har anbefalet de sidste 25 år. I løbet af disse år er der sket meget i forskningen omkring hudkræft og vi opfordres til at blive indendøre i de timer, hvor solen står højest på himlen og smøre børnene ind i solcreme fra midten af april, når strålingen fra solen når over et vist niveau.


Denne blog er ikke ude i en mission på at tage stilling til spørgsmålet om D-vitamin-mangel, da jeg ikke har en lægefaglig baggrund til at understøtte min holdning, men jeg vil gerne opfordre til, at man selv indhenter og læser relevant viden om D-vitamin-mangel og kræft, som står i kontrast til anbefalingerne fra Den Danske Sundhedsstyrelse.

Jeg har læst meget internationelt anerkendt stof om d-vitamin-mangel og jeg er ikke i tvivl. Jeg fortsætter med at tage mit daglige tilskud af 45 mikrogram D-vitamin hele året rundt for jeg skal ikke risikere noget efter at have været i katastrofal mangel på D-vitamin som du kan læse om her http://d-vitamin-mangel.blogspot.com/2010/11/svr-d-vitamin-mangel.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...