D-vitamin-mangel og forbedret livskvalitet

Jeg har lidt af alvorlig d-vitamin-mangel. Mine tal var meget lave i efteråret og jeg har nu igennem et halvt år taget ekstra d-vitamin for at bedre min d-vitamin-mangel. Jeg var ekstremt træt, havde ondt i muskler og led og var så træt, at jeg kunne sove 12 timer i døgnet.
 Et effektivt tilskud af d-vitamin samt lysterapi igennem en hel vinter (Effekten her af kan læses om på http://www.vinterdepression.blogspot.com/ gjorde min vinter bedre end jeg kan huske tilbage til andre år.


Jeg formoder, at jeg har lidt af d-vitamin-mangel de sidste mange år og kan ikke lade være med at tænke på hvad det har haft af dårlig livskvalitet for mig om vinteren, men bedre sent end aldrig. Denne vinter har været den bedste i mange år. Jeg skal have målt mit indhold af d-vitamin ved en blodprøve i næste måned. Denne blodprøve er med til at afgøre om jeg skal tage et konstant tilskud af d-vitamin hele året for at undgå en permanent d-vitamin-mangel senere i livet.

Nu er det forår. Lyset og dagene er længere og jeg kommer meget ud i solen for at undgå at få d-vitamin-mangel igen. Så har du overvejelser omkring, at du har symptomer på d-vitamin-mangel så søg læge og få taget en blodprøve. Det kan kun blive bedre ved indtagelse af et d-vitamin-tilskud.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...