D-vitamin-mangel giver alvorlige sygdomme

Jeg har valgt at skrive om D-vitamin, da det er yderst foruroligende, at så mange mennesker lider af D-vitamin mangel. Jeg har på nært hold oplevet 3 kolleger være rigtigt dårlige og sygemeldte med for højt blodtryk, depression, føleforstyrrelser i benene og en voldsom træthed. De var alle 3 ramte af så udpræget D-vitamin mangel, at det krævede øjeblikkelige injektioner med D-vitamin hos lægen.

Jeg er selv overbevist om, at jeg har D-vitamin mangel da jeg har nogle af de samme symptomer og er generelt meget træt uden jeg helt forstår hvorfor.
Jeg skal til lægen på onsdag og have taget blodprøver hvor efter jeg løbende vil blogge her om mine personlige erfaringer med at tage D-vitamin samt bringe en række faglige og videnskabeligt understøttede artikler om hvilken en betydning D-vitaminet har for vores velbefindende, fysik, hjerne og hjerte.


Jeg vil også bringe en lang række artikler om betydningen af D-vitamin for børns trivsel og vækst ligefra fysisk vækst til indlæringsproblemer/nedsat intellekt sat i direkte forbindelse til mangel på D-vitamin. Jeg vil stille kritiske spørgsmål i faglige artikler til Sundhedsstyrelsens langsommelighed i forhold til at ændre de anbefalede værdier for D-vitamin. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor den danske Sundhedsstyrelse er så langsommelig i forhold til at ændre de håbløst forældede anbefalinger for indtagelse af D-vitamin, når konsekvenserne er så omfattende, hvis ikke vi får D-vitamin nok

Så stay tuned.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...