Svær d-vitamin mangel er årsagen

Jeg fik mail fra min læge i dag. På en søndag. Jeg har svær d-vitamin-mangel, men det kommer ikke bag på mig. Jeg burde have et tal, der lå mellem 50-160. Mit tal er kun 28, så min læge opfordrer til, at jeg snarest går i gang med kalktabletter 2 gange dagligt med d-vitamin. Jeg skal have tjekket mine tal igen om et par måneder.
Så forstår jeg sørme godt, hvorfor jeg hele tiden er så træt. Mine muskler er tunge og jeg har ingen kraft i kroppen til at komme igang med at træne. Jeg er øm i skuldrene, træt og har lyst til at sove hele tiden.


Behandling for d-vitamin mangel
Jeg skal i behandling for D-vitamin mangel. Jeg vil have kontakt til lægen i morgen så han kan komme med et mere konkret bud på hvor stor dosis skal være for at få mine tal bragt hurtigt i orden. Jeg har læst om flere, der får anbefalet injektioner med D-vitamin, når tallene er så lave som mine.

Jeg vil også have tjekket min søn for d-vitamin-mangel, da han også er træt, klager over ømme skuldre og lår. D-vitamin-mangel er arveligt, da der er en vis arvelig faktor i forhold til hvor godt vi optager D-vitamin.


Jeg vil løbende kommende med nogle statusopdaringer på hvordan det går samt skrive relevante artikler, da det er et yderst vigtigt emne at skrive om, da det er et vitamin, der er så essensiel i dens betydning for rigtigt mange sygdomme.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...